ForsideForskningForskningsenheder og -centre
Members of Center for Clinical Data Science (CLINDA)

Center for Clinical Data Science (CLINDA)

Bygger bro mellem klinisk praksis og data science

Members of Center for Clinical Data Science (CLINDA)

Center for Clinical Data Science (CLINDA) er et tværfagligt forskningscenter ved Klinisk Institut ved Aalborg Universitet og Aalborg Universitetshospital. Hos CLINDA har vi tre forskningsgrupper, som fokuserer på henholdsvis udvikling og implementering af klinisk AI, bioinformatik og biostatistik samt metodologisk udvikling indenfor data science. Du kan finde mere information om hver af forskningsgrupperne længere nede på siden.

CLINDA's vision
Vi vil forbedre menneskers sundhed ved at bygge bro mellem klinisk praksis og data science.

CLINDA's mission
Vi vil forbedre prædikteringen af sygdomsrisiko og behandlingsudfald ved at bruge vores ekspertise indenfor data science, kliniske indsigt og lokale, nationale og internationale samarbejde med kliniske og tekniske eksperter.